torsdag den 30. august 2012

Kage med squash, chokolade og valnødder


Min far skal da ikke snydes for kage, når min mor nu var så heldig, at få kage med til arbejdet. :-D. Mine forældre har lige fået grøntsager fra Årstiderne og der var blandt anden en lækker squash i, som jeg lige kunne bruge. :-) Jeg har lavet lidt om i opskriften, som oprindeligt er fra "Anjas opskrifter" , og I får den som jeg har lavet den.



Ingredienser:
  • 3 æg
  • 3 dl brun farin
  • 2 dl sukker
  • 2½ dl olie
  • 5 dl mel
  • 3 tsk kanel
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk bagepulver
  • 2 tsk natron
  • 200g squash
  • 100g hakkede valnødder
  • 100g hakket mørkt chokolade

Fremgangsmåde:

  1. Æg, brun farin og sukker piskes godt
  2. Olie tilsættes
  3. Mel, kanel, vaniljesukker, salt, bagepulver og natron tilsættes
  4. Tilsidst tilsættes squash, valnødder og chokolade
  5. Dejen hældes i en mellemstor bradebande
  6. Bages i en forvarmet ovn ved 175 grader i ca. 60min






Ingen kommentarer:

Send en kommentar