onsdag den 29. august 2012

Nutella Cheesecake Brownies


Min mor spurgte efter en kage hun kunne have med til damerne på sit arbejde, og straks gik jeg igang med, at finde en lækker kage :-). Valget faldt på en spændende ny kage, som jeg ikke har prøvet før. Den består af flere lag men kan desværre ikke udtale mig om hvordan den smager - men den dufter rigtig godt! ;-)




Ingredienser til brownien:
  • 285g mel
  • 190g rørsukker
  • 90g usødet kakaopulver
  • 1 tsk bagepulver
  • ½ tsk salt
  • 1 æg
  • 2½ dl vand
  • 1 3/4 olie(Jeg brugte solsikkeolie)

Det udover:
  • 200g naturalflødeost
  • 1 dl flormelis
  • 2 tsk vaniljeekstrakt
  • Nutella

Kagen:
  1. Varm ovnen op til 175 grader
  2. Bland mel, sukker, kakaopulver, bagepulver og salt sammen i en skål
  3. Tilsæt æg, vand og olie
  4. Hæld dejen i et ildfast fad
  5. Bland derefter flødeost, vaniljeekstrakt og flormelis sammen
  6. Sæt skålen i microovnen og giv den 15 sek ved høj effekt, for at det bliver blødt og nemt til at hælde ovenpå dejen
  7. Kom derefter nutella ovenpå og "swirl" det hele rundt, så det bliver blandet
  8. Bag kagen i ovnen i 25-30min
  9. Lad kagen afkøle helt, inden den skæres ud
 







Jeg fandt denne kage på www.Newyorkerbyheart.com



Ingen kommentarer:

Send en kommentar