søndag den 30. september 2012

Minimuffins med kokos, nødder og chokolade


Min søster skulle have nogle muffins med til sit arbejde, og spurgte om jeg ikke ville hjælpe :-).
Disse er fra www.valdemarsro.dk og jeg har lavet lidt om i opskriften. Opskriften var oprindeligt til 12-14 muffins i normal størrelse, jeg fik 26 i de små forme.




Ingredienser:
  • 2æg
  • 2 dl sukker
  • 125g smeltet smør
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 1 tsk bagepulver
  • 1 dl hvedemel
  • 4 dl kokosmel
  • 50g hakkede mandler
  • 200g hakket mørk chokolade

Fremgangsmåde:
  1. Pisk sukker og æg luftigt
  2. Smelt smørret og tilsæt det
  3. Rør vaniljesukker, bagepulver, hvedemel, kokosmel, mandler og det hakkede chokolade i dejen
  4. Fyld dejen i muffinsforme
  5. Bages i ovnen ved 200 grader i ca 15min








Ingen kommentarer:

Send en kommentar