mandag den 10. september 2012

"Verdens bedste havregrynskager"


Denne opskrift er en opskrift min far havde liggende, og han er rimelig vild med havregrynskager.

Jeg havde noget ganache tilbage fra 1. forsøg med bagning af macarons, så derfor var havregrynskager et oplagt bud på, hvad resten af ganachen skulle bruges til.


 
 

Ingredienser:
  • 100g valsede havregryn
  • 75g smeltet smør
  • 1 æg
  • 125g sukker
  • 1 spsk mel
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 1 tsk bagepulver


Fremgangsmåde:

  1. Det smeltede smør blandes sammen med havregrynene og dette røres sammen
  2. Æg og sukker piskes luftigt
  3. Mel, bagepulver og vaniljesukker tilsættes og dette røres forsigtigt sammen
  4. Tilsidst blandes havregrynene ind i dejen
  5. Sæt dejen i små klatter på en bageplade
  6. Bages ved 200 grader i ca. 10min - de skal være lysebrunse og helt flade
(Jeg valgte at knække mine ud i små stykker, putte ganachen på, og derefter ligge et knækket stykke ovenpå igen)
























Ingen kommentarer:

Send en kommentar