lørdag den 27. oktober 2012

Chokoladesnegle

Ikke så meget at sige, jeg byttede remoncen ud med smeltet mælkechokolade og fik chokoladesnegle!
Halvdelen af dejen brugte jeg dog til traditionelle kanelsnegle.



Ingredienser til 30-40 små snegle:

  • 50g gær
  • 2½ dl mælk
  • 2 æg
  • 2 spsk sukker
  • ½ tsk salt
  • 2 spsk olie
  • 250g grahamsmel eller speltmel
  • 250g hvedemel

Fyld:
  • 100g brun farin
  • 50g sukker
  • 120g smør
  • (Lidt revet marcipan)
  • ELLER: smeltet chokolade

Fremgangsmåde:
  1. Rør gæren ud i den lunkne mælk
  2. Tilsæt æg, sukker, olie, salt og de to slags mel
  3. Ælt dejen godt sammen til den er glat og god at arbejde med
  4. Stil den til hævning i 30 min
  5. Del dejen i to - rul hver dej ud til en aflang firkant
  6. Smør fyldet på
  7. Rul dejen sammen og skør den ud til snegle
  8. Lad dejen efterhæve på en bageplade i 15 min
  9. Bag sneglene i forvarmet ovn i ca 15 min ved 200 grader


Opskriften er fundet på www.smagsloejer.dk

1 kommentar: