søndag den 14. oktober 2012

Fiberrige pølsehorn

Mmmh, tid til søndagsbagning :-). Der er nu kun en uge til, at jeg skal starte i skole - så min mor kom lige med en god idé - at jeg kunne bage nogle pølsehorn til madpakken :-). som jeg selvfølgelig skal huske at spise. Jeg har bagt disse pølsehorn før, og de er bare super gode og grove. Opskriften er herinde fra: http://krissers-cookiecrumble.blogspot.dk/2012/01/fiberrige-kyllingehorn.html ..
Jeg lavede en smule om i opskriften, så I får den som jeg har lavet den :-) Jeg fik 32 pølsehorn ud af dejen, samtidig med, at jeg lavede 3 små flutes.



Ingredienser:
  • 2 pakker gær
  • 1 dl olie
  • 4 dl lunken vand
  • 3 dl kærnemælk
  • 1 dl mælk
  • 2 tsk salt
  • 200g grahamsmel
  • 350g groft rugmel
  • 100g havregryn
  • ca. 300g hvedemel
  • + kyllingepølser

Fremgangsmåde:
  1. Rør de to pakker gær ud i det lunkne vand
  2. Tilsæt kærnemælk, mælk, olie og salt
  3. Tilsæt melet og havregrynene
  4. Stilles til hævning i en time
  5. Skær dejen ud i slices til pølsehorn
  6. Ligges på en bageplade indtil ovnen er varm
  7. Pensles med et sammenpisket æg
  8. Bages i ovnen i ca. 15-20min ved 200 grader

2 kommentarer:

  1. Dejen kan med fordel stilles på køl et par timer, efter en time til hævning. Den er en smule klæg at arbejde med, og går nemt i stykker, det er dog al besværet værd, fantastisk dejlig opskrift!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte at nævne; de 300 gram hvedemel er ikke nok, sørg for at have mindst de dobbelte til rådighed.

      Slet