torsdag den 18. oktober 2012

Nøddebjælker

Ja hmm. Altså. Jeg ville bage noget jeg kunne have med ned til min farmor! :-) Jeg sad derfor og kiggede lidt i AMO's store julebagebog! Og ja, jeg ved godt at vi kun er i oktober.. Men altså. Og så er det jo forresten "Store bagedag" i dag.

Jeg kan ikke udtale mig om resultatet, men er helt sikker på, at de er blevet gode! De er utrolig nemme at bage, og hold da op en duft af jul i den lille lejlighed.




Ingredienser til 60 stk:

  • 200g blødt smør
  • 100g sukker
  • 1 æg
  • 300g hvedemel
  • 50g hakkede nødder

Fremgangsmåde:

  1. Smør og sukker piskes godt sammen
  2. Ægg og de hakkede nødder tilsættes
  3. Mel tilsættes og dejen æltes til den er ensartet
  4. Stilles i køleskab i ca. 30min
  5. Derefter skal dejen deles op 6 dele og hver del rulles ud til en lang pølse
  6. Skæres i små dele af ca 5cm 
  7. Lægges på en bageplade og pensles med æggestryelse(1 æg sammenpisket med 2 spsk vand og en smule salt)
  8. Bages i en forvarmet ovn ved 200 grader i 8-10min
  9. Overtrækkes med smeltet chokolade






1 kommentar: