mandag den 19. november 2012

Cornflakestoppe

Mmm, så blev det mandag igen! Denne dag startede ret dårligt, men nu er jeg kommet hjem fra skole og ser frem til en hyggelig aften med familien! :-) - mmm jeg glæder mig til at se Maxi-king :-). 

Vi skulle holde oplæg i skolen og havde hver valgt et produkt som vi skulle fortælle om. Jeg valgte cornflakes og jeg lavede derfor nogle cornflakestoppe i går aftes, som klassen forhåbentlig fik glæde af i dag. Bøtten blev ihvertfald hurtigt tømt! 
Vi er ca. 19 i klassen, men kun 9 valgte at dukke op i dag(Sådan er det efterhånden hver dag), så der var mere end rigeligt - men så var der flere til dem, som valgte at komme i skole. 

Jeg kunne desværre ikke få mig selv til at smage på dem.. Men det er jo kun mig selv det går ud over - jeg bliver snart nødt ti, at stille mig selv nogle udfordringer - ellers sker der aldrig ændringer. Hmm. 
OG så får jeg måske mulighed for at tage et modul som bager efter jul - da vi har 5-10 uger tilovers på grundforløbet - Damn det kunne være sjovt! ;-) Haps.

Jeg lavede disse cornflakestoppe af hakkede mandler, nougat, smeltet chokolade, cornflakes og lidt revet marcipan :-). 
Jeg startede med, at smelte chokoladen over vandbad, tilsatte de andre ting og rørte det hele sammen. Derefter satte jeg små klumper på en bageplade og derefter kom de alle i køleskabet. :-)






1 kommentar:

  1. Du har vidst fat i noget af det rigtige omkring udfordringerne!!! Jeg har i dag været i behandling for 2. Gang og havde tabt mig! Så har nu 2 uger til at tage 1 kg på :/ jeg har i dag bare, udfordret mig med følgende:
    Ost + 1 tsk Mayo på min frokost sandwich
    Spist en kiks m chokolade til eftermiddag selvom jeg stadig var mæt af frokosten.
    Spist 1 portion broccoli suppe med 1 durumbolle med 1 skive ost i på trods af jeg stadig var mæt af frokosten!
    Og her til aften 2 mini citron måner! Dertil kaffe med mælk, uden mælken er blandet op med vand, som den plejer.

    Det trækker tænder ud! Men det er den eneste vej ud...

    SvarSlet