onsdag den 28. november 2012

Gulerodsmuffins

mmmhh..
Det er efterhånden noget tid siden, at der er blevet bagt i min lille lejlighed. - men i dag blev der bagt gulerodsmuffins til min dejlige klasse :-). Jeg er ret stresset i hverdagene - eller.. det er jo hvad man gør det til, men er satme dårlig til at slappe af! Så derfor har jeg ikke ret meget tid tilovers, når jeg har været i skole og trænet. - men i dag tog jeg mig tiden. :-)



Ingredienser (20 stk):

  • 350 g sukker
  • 2,75 dl olie
  • 4 æg
  • 2 tsk natron
  • 1 spsk kanel
  • 300 g mel
  • 1 tsk salt
  • 350 g revet gulerod
  • 50 g grofthakkede valnødder

Fremgangsmåde:
  1. Pisk sukker og olie cremet
  2. Pisk æggene i et ad gangen
  3. Sigt mel og rør det i dejen sammen med kanel, natron og salt
  4. Kom derefter de revne gulerødder og hakkede valnødder i dejen
  5. Fyld dem i muffinsforme og bag dem i en forvarmet ovn i 20 min





Ingen kommentarer:

Send en kommentar