lørdag den 17. november 2012

Jagten på den perfekte chokoladescone

Fandt lige en anden opskrift på chokoladescones, end den jeg lavede sidste gang - i denne er der intet groft mel, så disse blev mere kageagtige og rigtig gode. - og yaaay, jeg spiste en stoooor en. :-)
Jeg reducerede opskriften ned til 1/4 og fik dog kun 8 hvor jeg burde have fået 12-13, men disse er også rigtig store! ;-)




Ingredienser til 55 stk:

  • 1150g hvedemel
  • 170g sukker
  • 10g salt
  • 50g bagepulver
  • 375g smør
  • 3/4 l kærnemælk
  • Æg til pensling


Fremgangsmåde:

  1. Bland mel, sukker, bagepulver og salt sammen
  2. Hak smør i små stykker og bland det i dejen
  3. Tilsæt kærnemælk og chokoladestykker(Ælt ikke dejen for meget)
  4. Del dejen ud til boller og sæt dem på en bageplade - pensl dem med mælk eller æg
  5. Bag dem i en forvarmet ovn ved 220 grader i 15min





Opskriften er fundet her: www.auramin.com

1 kommentar:

  1. Mmmmm. Dem skal jeg prøve når jeg engang begynder med kage igen :)

    SvarSlet