tirsdag den 15. januar 2013

Cookies med mørk chokolade, havregryn og mandler

Disse havde jeg med i skole nogle dage efter jeg havde fødselsdag! :-) Og de blev taget godt imod ;-). Jeg har desværre ikke selv smagt på dem, da jeg lavede dem med mørk chokolade og det kan jeg ikke lide.






Ingredienser(Jeg fik 23 cookies ud af opskriften):

  • 140g smør
  • 90g sukker
  • 90g brun farin
  • 1 æg
  • 190g hvedemel
  • 2 tsk vaniljesukker
  • ½ tsk natron
  • ½ tsk bagepulver
  • ½ tsk salt
  • 1 tsk kanel
  • 40g havregryn
  • 100g mørk chokolade
  • 40g mandler

1. Rør smør, sukker og brun farin sammen til en blød masse
2. Tilsæt ægget
3. Tilsæt hvedemel, vaniljesukker, natron, bagepulver, salt og kanel
4. Hak den mørke chokolade samt mandler og tilsæt det til dejen sammen med havregryn
5. Placér dejen i små klatter på en bageplade beklædt med bagepapir
6. Bag dem i en forvarmet ovn ved 170 grader i ca. 12 min


Den oprindelige opskrift er herinde fra: http://simonogmarianne.dk/?p=267

Ingen kommentarer:

Send en kommentar