søndag den 31. marts 2013

Gammeldags lagkage


Min far laver altid lagekager til fødselsdage :-). Det er nærmest en tradition i familien - det er noget han har taget med sig fra Langeland ;-). Jeg er egentlig ikke ret vild med lagkage, jeg vil hellere have brunsviger når jeg har fødselsdag da! Den her opskrift er på lagkagebunde og den stammer fra min farmor. :-)


Lagkagebunde(4-5 stk):

  • 6 æg(Delt i blommer og hvider)
  • 3 dl sukker
  • 2 spsk mel
  • 1,5 dl kartoffelmel
  • 2,5 tsk bagepulver

1. Pisk hviderne stive og stil dem til side
2. Pisk blommer og sukker til en luftig masse 
3. Tilsæt mel, kartoffelmel og bagepulver
4. Vend nu de piskede hvider i blandingen
5. (Min far har altid bagt bundene hver for sig i en springform - 200grader i ca 10min)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar