mandag den 22. april 2013

Makrontærte



Denne tærte stammer fra min farmor. - Det er herefter min far som ofte har bagt den, og den opskrift skal I ikke gå glip af. :-). Min far bager engang imellem, og ofte kommer opskrifterne fra en lille rød notesbog, som er meget gammel og man kan næsten ikke læse teksten mere. Det er opskrifter min far har fået af min farmor, så de er virkelige vigtige at have!

"Annie Hansens makrontærte"

Ingredienser til to tærter

Bund:
  • 250 g margarine
  • 250 g melis
  • 4 æggeblommer
  • 400 g mel
  • 3 tsk bagepulver

 Låg:
  • 4 æggehvider
  • 400 g flormelis
  • 100 g rasp
  • ½ spsk vaniljesukker

 Indhold:
  • Hindbærmarmelade

Fremgangsmåde:

1. Del æggene i blommer og hvider
2. Pisk blommer og sukker til en luftig masse
3. Smelt margarine og tilsæt massen
4. Tilsæt forsigtigt mel og bagepulver
5. Del dejen i to og fordel disse i to forme
6. Fordel et lag marmelade ovenpå dejen
7. Pisk herefter æggehviderne stive og tilsæt flormelis
8. Tilsæt herefter rasp og vaniljesukker
9. Fordel massen over marmeladen
10. Bag tærterne ved 200 grader 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar