søndag den 12. maj 2013

Mors dag! Grahamskiks


Det er mors dag i dag - det er de fleste nok klar over. Det er ikke noget vi normalt fejrer i min familie, men alligevel bagte jeg lige nogle grahamskiks til hende. :-) Det virker måske ret kedeligt, men de er sgu ikke så meget for alle de usunde sager :-D, så tror hun bliver glad for disse. Jeg lavede også nogle til min far, - han skal jo nødig føle sig snydt ;-)
Det er lidt svært at sige hvor mange kiks der kom ud af dejen, men der blev ihvertfald mange. :-) Jeg brugte nogle forskellige udstikkere. - Der er ihvertfald mindst 50 små kiks.


Ingredienser:
  • 300g grahamsmel
  • 350g hvedemel
  • 1 tsk salt
  • 160g smør
  • 3 dl vand
1. Bland de to meltyper og salt sammen
2. Skær smørret i tern og smulder det i dejen
3. Brug vandet til at samle dejen - jeg brugte ikke alt vandet
4. Ælt dejen godt sammen og stil den på køl i en ½ time
5. Rul dejen ud og brug de udstikkere du har lyst til ;-)
6. Bag dem i en forvarmet ovn ved 190 grader i ca. 15 min
7. Lad kiksene køle af på en bagerist



Opskriften er fundet her: http://krissers-cookiecrumble.blogspot.dk/2012/01/grahamskiks.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar