lørdag den 15. juni 2013

Muffins med jordbærpuré


Jeg fik lige lyst til at bage noget med de jordbær mine forældre havde i fryseren - så jeg nuppede lige en pose frosne jordbær med hjem fra mine forældre i går :-).
- Jeg lavede nogle med flere lag(Først et lag dej, derefter en lang kogt jordbærpuré og så et lag dej igen).
Jeg skulle jo egentlig havde brugt aftenen på at læse op til eksamen - men herregud.. der er jo flere dage endnu ;-). Det må blive i morgen når det er søndag! Nu står den på god fim og spisning af slik!


Ingredienser til 7 stk:

  • 60 gram blødt smør
  • 80 gram sukker
  • 1 æg
  • ½ tsk bagepulver
  • ½ tsk natron
  • ½ tsk vaniljesukker
  • 70 gram hvedemel
  • 40 gram havregryn
  • ½ dl mælk
  • 70 gram yoghurt(Jeg brugte skyr)
  • ca. 10 jordbær kogt sammen i en gryde


1. Pisk smør og sukker sammen til en luftig masse
2. Tilsæt æg og pisk yderligere
3. Tilsæt herefter bagepulver, natron, vaniljesukker, hvedemel og havregryn og pisk det sammen til en ensartet masse
4. Rør mælk samt yoghurt i massen
5. Gør 7 muffinsforme klar og læg en spisefuld dej i hver form
6. Læg herefter en spiseskefuld jordbærpuré ovenpå hver dejklat - og herefter en spiseskefuld dej ovenpå igen
8. Bag dem i en forvarmet ovn ved 180 grader i ca. 25 minutter

- De falder lidt sammen bagefter, så det er nok en god idé, at lave en frosting til at sprøjte ovenpå :-).


1 kommentar: