tirsdag den 18. juni 2013

Pølsehorn #3


Ja jeg går sgu helt amok i køkkenet i min "læseferie" :-). Det simpelthen for at tænke på noget andet, og så fordi jeg jo virkelig hygger mig med at bage. haha :-). Denne gang blev det til en pølsehorn! Det værste er bare, at jeg ikke har plads i min lille fryser, og skal ikke ud til mine forældre i de nærmeste dage -.- ..
Var nemlig derude i dag, for at hente to af min mormors gamle fine tallerkner, som jeg skal bruge til min hovedret til eksamen.

16 store pølsehorn:

  • 50 gram gær
  • 2,5 dl gram lunken vand
  • 2 tsk olie
  • 2,5 dl cremefraiche eller anden surmælksprodukt
  • 2 tsk sukker
  • 1 tsk salt
  • 50 gram havregryn
  • 100 gram groft rugmel
  • Hvedemel for resten(omkring 500-600gram)
  • Kyllingepølser(Det bruger jeg altid)
1. Rør gæren ud i den lunkne vand
2. Tilsæt cremefraiche og olie og rør blandingen sammen
3. Tilsæt herefter sukker, salt, havregryn og rugmel
4. Tilsæt hvedemel til dejen har en fast konsistent og ælt dejen godt
5. Lav dejen hæve et lunt sted i en time
6. Virk dejen op og del dejen i to - rul hver dej ud til en stor cirkel og del dejen i 8 trekanter
7. Rul en kyllingepølse ind i hver trekant og læg dem på e bageplade beklædt med bagepapir
8. Lad dem efterhæve men ovnen bliver varm - 225 grader
9. Bages herefter i ca. 15-20 min 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar