søndag den 7. juli 2013

Drømmekage med jordbærtopping


Min mor spurgte om jeg ikke kunne bage en kage, som hun kunne tage med på arbejde, og jeg har i noget tid villet prøve at bage denne kage, så det var da et oplagt valg :-).
- Den er rigtig sommerlig, da den jo er lavet med jordbærtopping istedet for den normale slags topping, som man plejer at bruge til drømmekage.
Opskriften er nuppet inde fra www.twin-food.dk som er en blog jeg ofte er inde på, de har mange lækre opskrifter på både kage, boller og "rigtig mad". Som de også selv skriver, er denne kage i den lidt sundere ende, hvilket jo ikke gør den dårligere! ;-)


Ingredienser til en lille brødform eller en form, som har målene 21 x 21:

  • 2 æg
  • 100 gram sukker
  • 30 gram blødt smør
  • 1 dl mælk
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 1 tsk bagepulver
  • 140 gram hvedemel
Fyld:
  • 200 gram blendede bær(Jeg brugte her jordbær)
  • 30 gram smør
  • 150 gram kokosmel


1. Pisk æg og sukker til en luftig masse
2. Tilsæt smør og mælk og rør det godt sammen
3. Herefter tilsættes vaniljesukker, bagepulver og hvedemel
4. Hæld dejen i en smurt bageform og bag den i en forvarmet ovn ved 180 grader i 20-30 min afhængig af formens størrelse
5. Imens laves fyldet - bland de blendede bær sammen med smør og kokosmel
6. Fordel fyldet på kagen og bag den færdig i 5-7min


Ingen kommentarer:

Send en kommentar