torsdag den 18. juli 2013

Fedtfattige hindbærsnitter


Hvem elsker ikke hindbærsnitter? Jeg gør! Men jeg ved udemærket også hvor meget smør der bruges til sådan en omgang. Derfor ville jeg finde en opskrift, så man kan nyde hindbærsnitter med god samvittighed. Og denne opskrift er ikke min, jeg har bare ændret en smule :-).
- Og nøj et lækker vejr vi har for tiden! Det sgu da pisse luksus - dog er jeg irriteret over, at jeg ikke kan passe nogle af de 7-8 par short jeg har liggende :-/ .. Og gider simpelthen ikke købe nye. -.-

Ingredienser til 8-10 stk:
  • 150 gram fuldkornshvedemel
  • 100 gram grahamsmel
  • 70 gram flormelis(Eller sukkererstatning såsom ISIS)
  • 4 spsk skummetmælk
  • 1 æg
  • 3 spsk olie(helst olivenolie)
  • Fyld: Hindbærmarmelade eller frosne hindbær man selv koger ud, og dermed kan der også sparet på sukkeret

1. Bland ingredienserne sammen til en masse
2. Del massen i to og smør hver del ud på en bageplade
3. Bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i ca 12 min 
4. Fordel hindbærmarmelade eller andet fyld på den ene del, og smæk derefter den anden del oven på
5. Smør herefter glasur ovenpå og skær dem ud i snitter mens de stadig er lune - jeg dryssede dem herefter med lidt hakkede mandler. 


1 kommentar: