lørdag den 10. august 2013

Crumblebarer med jordbær og skyr(fedtfattige)


Ja jeg vidste egentlig ikke hvad jeg skulle kalde disse her :-).
- Det er en dej med skyr og havregryn, som jeg delte i to, og rullede ud på en bageplade.
På bunden smurte jeg opkogte jordbær og lagde den anden del ovenpå. (Ligesom med hindbærsnitter).

Ingredienser til 6-7 barer:

  • 150 gram havregryn
  • 100 gram hvedemel 
  • 30 gram Perfect fit fra Isis
  • 1 tsk bagepulver
  • ca. 180 gram skyr
  • jordbær eller hindbærmarmelade som fyld

1. Bland alle ingredienserne sammen til en ensartet masse
2. Del dejen i to og rul hver del ud til en rektangel på en bageplade beklædt med bagepapir
3. Smør jordbærmarmelade(Jeg kogte nogle optøede jordbær op og tilsatte lidt sukker) på den første del og placér herefter den anden del ovenpå
4. Bag denne i en forvarmet ovn ved 175 grader i 20-30 min
5. Lad pladen køle af inden denne skæres ud i barer


Ingen kommentarer:

Send en kommentar