torsdag den 8. august 2013

Rugflutes


Jeg skal ud til min storesøster og grille i aften, og derfor skal der selvfølgelig være nogle hjemmebagte flutes som tilbehør! Disse blev rigtig gode og kan klart anbefales. De blev rigtig bløde men samtidig sprøde på grund af yoghurten. Jeg bruger næsten altid en form for surmælksprodukt når jeg bager boller, kage eller flutes, da det gør bagværket rigtig lækkert! :-)


Ingredienser til 2 stk:

  • 15 gram gær
  • 1 dl vand
  • 1 tsk salt
  • 1 spsk olie
  • 1 tsk sukker
  • 1,5 dl surmælksprodukt
  • 100 gram rugmel
  • 250-300 gram hvedemel

1. Rør gæren ud i det lunkne vand
2. Tilsæt salt, olie, sukker samt surmælkprodukt og rør det godt sammen
3. Rør herefter de to meltyper i blandingen lidt efter lidt og ælt dejen godt sammen
4. Lad dejen hæve under et klæde i en time
5. Del dejen i to og form to flutes, som placeres på en badeplade beklædt med bagepapir, og efterhæves i en halv time
6. Pensl dem med mælk eller et sammenpisket æg og bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i 15-20min

Ingen kommentarer:

Send en kommentar