søndag den 6. oktober 2013

Brombærtrifli


Ja der skulle laves fine desserter på skolen - det stod jeg gerne for. :-)
- Opskriften er lidt på slump, da jeg egentlig bare tilsatte hvad jeg lige syntes.

Ingredienser til 10-12 store glas:

  • Omkring 500 gram frosne brombær der koges op - tilsæt herefter sukker til de har den rette sødme
  • Råcreme der laves af 10 pasteuriserede æggeblommer der piskes luftige sammen med 150 gram flormelis - Pisk herefter 5 dl fløde til flødeskum og vend 2/3 sammen med æggemassen(Stil det på køl til triflien skal samles - gerne et par timer). Tilsæt gerne lidt vanilje.
  • En god pandefuld havregryn der ristes sammen med lidt honning
  • Et par håndfulde knuste makroner

1. Start med at fordele brombærrene i glassene(Jeg brugte en sprøjtepose for at undgå, at det satte sig op ad glasset)
2. Fordel nu et lag havregryn så brombærrene er dækket.
3. Herefter hældte jeg lidt råcreme oveni, og fordelte lidt makroner oven på råcremen
4. Derefter lidt råcreme igen, og så sluttede jeg af med lidt hakkede valnødder, resten af flødeskummen og en lille klat brombær der også var tilovers. 


- Faktisk startede jeg med at fordele en lagkagebund i glassene(Den var tilovers fra en lagkage der var ved at blive bagt i køkkenet) - men dette er slet ikke nødvendigt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar