søndag den 1. december 2013

Æblemazarinere med kanel


- Ja, man kan også kalde dem æblemuffins med kanel og marcipan, men det andet lyder da bedre!
Det er en kage med kagedej i bunden, derefter små æblestykker vendt i kanel og til sidst en mazarinmasse på toppen.

- Glædelig 1. december forresten :-). Her er det en meget stille søndag.. jeg har desværre trukket en ordentlig omgang forkølelse til mig - jeg har ondt over det hele! ååååh, jeg er ynkelig. 


Ingredienser til 12 muffins:


Kagedej:

  • 2 æg
  • 15 gram sukker
  • 50 gram blødt smør
  • 1 dl mælk
  • 240 gram hvedemel
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 1 tsk bagepulver

Æblefyld:
  • 2 æbler
  • 2 tsk kanel

Mazarinmasse:
  • 125 gram marcipan
  • 100 gram sukker
  • 100 gram blødt smør
  • 2 æg
  • 30 gram hvedemel

1. Start med at lave kagedejen: Pisk æg og sukker sammen til en luftig masse
2. Tilsæt det bløde smør og pisk godt
3. Tilsæt herefter mælk, hvedemel, vaniljesukker og bagepulver og vend dejen sammen

4. Herefter laves æblestykkerne: Skær de to æbler ud i små tern
5. Vend dem herefter i kanel og sukker

6. Tilsidst laves mazarinmassen: Riv marcipanen og rør den sammen med sukker, det bløde smør samt de to æg
7. Rør til sidst hvedemelet i massen - sørg for at den er ensartet

8. Fordel nu kagedejen i formene
9. Fordel hefter æblestykkerne oveni dejen
10. Til sidst smøres mazarinmassen ovenpå æblestykker som et låg
11. Bag dem i en forvarmet ovn ved 180 grader i 20 min



Ingen kommentarer:

Send en kommentar