søndag den 29. december 2013

Cookies med lakrids og mandler


For nogle dage siden var jeg sammen med min bedste veninde i min lejlighed. Hun sidder som altid i sengen og ser tv, mens jeg render rundt og bager. - Og den anden dag var ingen undtagelse! Hun var lækkersulten, og jeg var hurtig :-). De er godkendt af hende, og så ved man altså, at de er i orden ;-).


Ingredienser til omkring 30 stk:

  • 200 gram sukker
  • 1 æg
  • 100 gram blødt smør
  • 20 gram mel
  • 2 tsk vaniljesukker
  • ½ tsk natron
  • 50 gram hakkede mandler
  • 4 tsk lakridspulver


1. Pisk sukker, æg og smør sammen til en luftig masse
2. Vend mel, vaniljesukker samt natron i dejen
3. Tilsæt tilsættes de hakkede mandler samt lakridspulver - rør til dejen har en ensartet konsistens
4. Fordel dejen på en bageplade beklædt med bagepapir(Jeg brugte to spiseskeer)
5. Bag dem i en forvarmet ovn ved 150 grader i ca 10 min



Ingen kommentarer:

Send en kommentar