torsdag den 5. december 2013

Gulerodsmuffins vol. 4


Mmh, så er jeg på banen med en ny omgang gulerodsmuffins :-). Jeg skulle finde på noget at lave, da den omtalte Bodil holdte mig væk fra fitness world! Så det kan mine forældre få glæde af i morgen, når jeg skal besøge dem. Gad vide om jeg kan komme i skole i morgen? Ja, det vil jo egentlig ikke gøre noget med tidlig weekend. Hæhæ!

Ingredienser til 6 stk:

  • 75 gram sukker
  • 75 gram brun farin
  • 1 æg
  • 1 dl olie
  • 100 gram mel
  • 1 tsk kanel
  • ½ tsk kakaopulver
  • 1 tsk natron
  • 100 gram reven gulerod

1. Pisk sukker, brun farin, olie og æg til en luftig masse
2. Tilsæt mel, kanel, kakaopulver, natron og vend massen sammen
3. Tilsæt tilsidst den revne gulerod
4. Fordel dejen i 6 papirsforme eller i en metalform
5. Bag dem i en forvarmet ovn ved 175 grader i 20-25 min

2 kommentarer:

  1. Ser lækkert ud, tænkte på om du egentlig smager på det du bager?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak,
      og det forskelligt :-). det afhænger af dagen.

      Slet