mandag den 9. december 2013

Muffins med lakrids


Min far skrev en sms til mig den anden dag "så, nu har jeg købt lakridspulver til dig" .. Og da jeg ikke selv kan lide lakrids, tog jeg det som en hentydning om, at jeg skulle bage et eller andet med lakrids til mine forældre. - Jeg valgte ihvertfald, at tyde beskeden sådan ;-). Derfor fandt jeg en opskrift på nogle muffins med lakrids, så kan det da være, at der falder en ekstra julegave af til mig!


Ingredienser til 16 stk:

  • 2 æg
  • 200 gram sukker
  • 150 gram blødt smør
  • 2 dl mælk
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 250 gram hvedemel
  • 2 tsk bagepulver
  • 4 tsk lakridspulver

1. Pisk æg, sukker og det bløde smør til en luftig masse
2. Rør mælk, vaniljesukker og melet i lidt efter lidt
3. Vend tilsidst bagepulver samt lakridspulver i dejen
4. Fordel dejen i muffinsforme og bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i 20min



Ingen kommentarer:

Send en kommentar